Varför???

Varför reagerar man så???
När det går dåligt eller inte som jag vill så äter jag! Och det är väll en stor anledning till varför jag blev så stor...Trots att det igår handlade om att jag inte nådde målet så åt jag massor, godis, popcorn och smörgåsar. Hoppade över middagen och åt smörgåsar istället! Även om jag har gått ner massor i vikt så sitter det, matbehovet, då det går dåligt kvar. Jag vet inte hur jag ska göra för att lära mig hantera det. För i det läget är jag inte stark nog att stå emot. JAg vill, jag vill men jag kan inte stå emot. NU kommer jag få kämpa som en tok resten av veckan för att gå ner det jag vill. Smart? Nej. Hur tänker man liksom, det blir ju som att man bestraffar (beror på hur man väljer att se det) sig själv för sitt misslykande. Men ändå blir det som en belöning för jag vill ju ha det just då trots att jag vet att det inte är bra för mig.
 
Jaja det var igår och nu är det en ny dag. Tvättstugetid 7-9 så det blev en tidig morgon. Efter det ska jag på gymmet och efter det blir det skola 13-16.30, sen ska jag ut och handla lite hockeysaker sen ska jag ha fys träning med Sofie och Linnea . Slog dock rumpan igår på hockeyträningen så får väll se hur det går ;)
 
You can do it!


Kommentarer
Linda

Åh.... vad tråkigt att du känner så. Jag förstår det där, de säger ju att det oftast är det som är problemet, att det är lätt att gå ned men eftersom vanorna inte ändras så går man upp igen. Nu tror jag dock inte vill jag understryka, att du går upp igen -eftersom du är så medveten om problemet. Jag skulle också vilja säga så här, att det är okay att svulla någon gång då och då. A.k.a det är okay om man tappar greppen en dag ibland. Så länge det inte händer flera dagar i veckan eller kanske varje vecka, så är det ingen fara. Så inte straffa dig för hårt för detta. Och det är inmte ett missat mål, det är ett flyttat mål! Tänk på det så slipper du misslyckas. Kram

Svar: Tack för ditt stöd!!
Linn

2012-09-06 @ 15:02:15
URL: http://goingsmaller.blogg.se/
C

Känner igen smörgåsträsket :-(
Det är trist när man hamnar i dessa svackor... MEN försök få fokus på att "Okej, nu hände det här men nu hoppar jag på rätt väg igen" !
Kämpa på! Du har gjort ett jättebra jobb hittills :-D

Kram ♥

2012-09-08 @ 09:39:58
URL: http://carusasviktblogg.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Minusfemtiotvåkg

Välkommen! Här kan du följa min resa från 112 kg till min målvikt, 60 kg. 2012 bantade jag bort 42 kg. 2013 års nyårslöfte är att väga under 60 kg nästa nyår.

RSS 2.0