Hockeydag

Igår hade vi en lek/bus dag med hockeylaget, middag med tränarna och fest på kvällen, en rolig dag :) Den fick mig att påminnas om hur roligt jag tycker att det är och att om jag vill platsa i laget till hösten så är det hård träning som gäller. Så ikväll blir det ett träningspass med två i laget för att komma igång igen och vi har bestämt att träna tilsammans 2 gånger i veckan, söndagar och torsdagar. Nästa tisdag börjar försäsongsträningen som jag har hört är riktigt jobbig och eftersom min träning de sista veckorna varit näst intill obefintlig så lär det bli jobbigt...
Den ända fördelen med att inte ha sommarjobb i sommar är att jag kommer ha mkt tid till träning, det är full fart som gäller. Jag måste träna minst lika mycket som i fjol och gärna lite hårdare. Jag funderar på att försöka göra ett slags tränings schema för då är det inte lika lätt att hoppa över en träning.. Samtidigt ska jag fortsätta med viktminskningen och mitt mål är att väga 65 kg när hockeyträningarna startar igen den 5e augusti. Men det betyder att jag behöver gå ner 15 kg på 3 månader, det blir alltså 1,25 kg i veckan. Kommer bli svårt men inte omöjligt tror jag. Kunde jag förra året så kan jag nu! Jag tror inte jag kommer att använda appen som jag har använt till kaloriräkning förut, den är bra men jag blir lite för inställd på att bara räkna kalorier och jag äter för lite eftersom jag hela tiden föröker äta så lite som möjligt och det är inte bra. Istället ska jag försöka lyssna på kroppen, äta vanlig mat MÅTTLIGT och inget godis, dricka eller chips. Men eftersom det är sommar så tycker jag att det är okej att äta glass vid några få tillfällen.
Inget godis, dricka eller chips på tre månader, antar ni utmaningen?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Minusfemtiotvåkg

Välkommen! Här kan du följa min resa från 112 kg till min målvikt, 60 kg. 2012 bantade jag bort 42 kg. 2013 års nyårslöfte är att väga under 60 kg nästa nyår.

RSS 2.0