Tillbaka i gävle igen :)

Ja nu är jag tillbaka efter nästan en hel vecka i Sundsvall hos familjen. Blev jobb onsdag och lite på torsdag..
I tisdags hade vi våran första försäsongsträning, den var sjukt jobbig! och jag förstod inte hur jag skulle klara av att köra ända upp till Sundsvall direkt efter. Men det gick bra och jag tog mig hem hel, dock så var inte bilen riktigt hel men det var inte mitt fel.. För två veckor sen lämnade jag in den på service och de hittade en skada list som gick runt takluckan så de bytte ut den, jag trodde att det var en liten list men den var typ 1 dm bred och gick runt nästan hela takluckan. Jag sa till när jag lämnade bilen att det kanske läkte in från takluckan så det var så de hittade felet. MEN på väg till träningen i tisdags så flög listen av! Så nu måste jag lämna in den igen på torsdag, sist var jag utan bil i tre dagar, hoppas det går fortare och blir bättre denna gång...
 
Träningen den här helgen har gått bra i fredags gick jag en promenad på 3 timmar och på kvällen joggade jag 3 km. På lördag blev det en shoppingrunda med mamma och pappa och på kvällen 5.5 km jogging. I går var jag på min brorsdotters konfirmation sen åkte jag hem hit, kasta in väskorna och åkte och träna med några tjejer i laget. Idag har jag varit ute och sprungit 5.5 km cyklade till spåret och hem och cyklingen blev ca 1.5 mil. Dock så är idag den ända dag då jag har ätit rätt. Åt helt fel och alldeles för mycket hela helgen men tack vara träningen så visade vågen ändå på -2 kg när jag kom hem :-D Men eftersom jag har gått upp så mkt så är jag ännu inte under 80, men snart så.. Jag har en god vän som motiverar mig väldigt mycket just nu :)
 
När jag var ute och sprang i lördags blev jag ledsen, jag orkade inte.. För ett år sen joggade jag 5.5 km och då var det inte frågan om jag skulle orka utan hur fort det skulle gå... Nu orkar jag inte, jag har förstört för mig själv och det är bara jag som kan göra någonting åt det.Idag när jag jogga 5,5 så gick jag lite ibland i de värsta backarna för annars hade jag inte orkat. Nu är målet att orka det spåret utan att vila och sedan förbättra tiden. Nu ser jag framemot träningen igen. Jag måste sätta upp mål på träningen för att annars har jag väldigt svårt att motiver mig och jag är ju en tävlingsmänniska så jag ger inte upp så lätt..
 
Idag har jag påmint mig själv om 2013 års nyårslöfte, väga under 60 kg nästa nyår, långt dit nu.. 20 kg, det går absolut men det blir ju svårare ju mindrem an blir så det är full fart som gäller igen. Men jag kommer inte ha lika "extrem" diet som jag hade förra året, ökar tränings mängden och intensiteten istället, varken kroppen eller huvudet mår bra av att äta så lite som jag gjorde då.
 
Förra helgen var mina kompisar Emil och Emelie här och då kom Emelie och jag på att vi ska göra tjejklassikern år 2015, det innebär att man genomför fyra lopp inom ett år, loppen som man ska genomföra är:
  • genomföra ett av skidloppen Kristinaloppet 30 km eller Tjejvasan/Kortvasan 30 km
  • cykla Tjejvättern 100 km
  • simma Vansbro Tjejsim 1 km
  • springa Lidingö Tjejlopp 10 km
Så framöver blir det lite mer varierade träningar för. Det är ganska långt kvar till vi ska göra det men det är nog bra att börja tänka på det redan nu. Jag är inte superbra på att simma så det blir nog många turer till simhallen..
 
Nu ska jag se biggest looser sen ska jag sova. God natt <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Minusfemtiotvåkg

Välkommen! Här kan du följa min resa från 112 kg till min målvikt, 60 kg. 2012 bantade jag bort 42 kg. 2013 års nyårslöfte är att väga under 60 kg nästa nyår.

RSS 2.0