Shapeup!

Nu sitter jag på skolan, har varit på gymmet och sprungit 4,5 km på bandet, alltid skönt att starta dagen på detta sätt, jag blir piggare och på bättre humör hela dagen :) Är på skolan nu för jag skulle lämna igen en bok som jag lånade till tentan i lördags, som för övrigt inte gick så bra, börjar praktiken klockan 9 så ska snart åka dit..
 
Idag är det finaldagen av våran tävling och för min del visade vågen på -3 kg. Inte vad jag hade velat då vi startade men som det är nu är jag mest glad för att inte ha gått upp i vikt så det får duga :) Problemet nu är bara att räkna ut hur mycket procent 3 kg av 79,3 är... Matte är inte min grej, eller ja, jag tycker att det är ganska roligt men det tyckte jag inte då jag läste det så jag kommer inte ihåg mycket alls från det..
 
För er som har följt mig så vet ni att jag i början använde en app som heter shapeup club, den har jag nu börjat använda igen. Det är lite drygt att fylla i allt man äter i början men man lär sig och vänjer sig ganska fort och den appen är riktigt bra. Man fyller i längd, vikt och ålder, sen kan man fylla i hur mycket man vill gå ner i veckan så räknar appen ut hur många kalorier man kan äta varje dag. Man kan också fylla i en målvikt, så räknar appen ut hur lång tid det tar att komma dit om du håller ditt vecko mål.. Sen kan man lägga in träning, då räknar den ut på ett ungefär hur många kalorier du har förbrukat och lägger till det på kalorimålet för dagen, eftersom att om du tränar kan du äta mer.. Jag brukar inte lägga till min träning för jag vill inte gå över mitt dagliga mål oavsett om jag tränat. Då är det bara ännu mer positivt om man kan hålla sig till de tilldelade kalorierna för då vet man att utöver det så har man tränat också ;) 
 
Ha en bra dag!
 
You can do it!


Kommentarer
Jasmin- Mamma till Angelina

Har börjat använda ShapeUp igen jag å, lätt att äta lite för mycket och så är det praktiskt för mig att kunna hålla koll på näringsfördelningen främst :) På hur lång tid gick du ner de där 3 kg? Jättebra ju!

2013-04-11 @ 21:54:09
URL: http://jassisa.blogg.se
C

Hej! Skönt att du mår bättre nu o kul med minus på vågen - bra jobbat!

Hoppas du får en kanonbra helg!
Kram ♥

Svar: Tack <3
Linn

2013-04-12 @ 20:25:04
URL: http://carusasviktblogg.wordpress.com/
jannica

Härligt jobbat!!

2013-04-21 @ 15:13:28
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Minusfemtiotvåkg

Välkommen! Här kan du följa min resa från 112 kg till min målvikt, 60 kg. 2012 bantade jag bort 42 kg. 2013 års nyårslöfte är att väga under 60 kg nästa nyår.

RSS 2.0