Självförtroende

Jag skulle verkligen behöva bygga upp lite självförtroende..
Idag har vi haft sista lektionstillfället för den här kursen, en drama lektion. Drama har alltid varit det värsta jag vet och det har inte blivit bättre, knapp så jag står ut faktiskt. Jag vill helst inte vara med på de olika övningarna trots att när jag är med så tycker jag det är ganska roligt men jag känner mig otroligt fånig eller nått, känner mig väldigt obekväm iallafall och jag antar att det har med självförtroendet att göra. Men jag måste säga att självförtroendet har ökat nämnvärt det senaste året som jag antar är ett resultat av viktnedgången, men i vissa samanhang är det svårt, det sitter så djupt rotat i mig. Även när jag vill så kan jag inte släppa det och det är jobbigt att känna så. Det är jobbigt och tråkigt att inte kunna göra saker som man vill bara för att man inte tror på sig själv...
Varför kan man inte bara släppa och faktiskt tro på sig själv? När man inte står inför en sådan sitation så kan man inte förstå vad problemet är, det är ju bara att prova men när man står där så tar det stopp.
Jag blir arg på mig själv för jag tycker själv att jag är fånig som inte kan släppa!


Kommentarer
C

Du är verkligen inte ensam om dessa situationer.... Men vi har väl olika tillfällen, själv hamnar jag ofta i det i samband med kläder. Jag köper fina klänningar/kjolar o jag är verkligen på riktigt fiiin i dem MEN strax innan vi ska åka iväg på t ex fest så får jag panik o byter om till mina gamla vanliga, trygga kläder :-(
Sååå trist! Men jag vet inte heller hur man ska våga komma över dessa knepigheter.....

Kram ♥

Svar: Ja så brukar jag också göra! så otroligt irriterande.. Man förstör ju bara för sig själv..
Linn

2013-05-04 @ 19:30:10
URL: http://carusasviktblogg.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Minusfemtiotvåkg

Välkommen! Här kan du följa min resa från 112 kg till min målvikt, 60 kg. 2012 bantade jag bort 42 kg. 2013 års nyårslöfte är att väga under 60 kg nästa nyår.

RSS 2.0