Trött och slut..

Nu är ja trött och slut i hela kroppen. Vissa dagar känner man sig tjockare än andra och idag är en sådan dag... En så kallad depp dag. så morse blev det ingen jogging utan nöjde mig med en promenad, därför att jag kände att kroppen inte orkade en joggingtur. När jag kom hem åt jag som vanligt gröt men idag åt jag också två mjukmackor med skinka på för att ge kroppen energi till att återhämta sig.
 
Tänk att energin och humöret kan skilja sig så mycket från dag till dag! Igår var det full fart och det kröp i kropp och knopp, idag är det precis tvärt om. Helst skulle jag vilja ligga i sängen hela dagen och bara läsa en bra bok.
Lite konstigt dock att man kan känna sig tjock trots att man gått ner nästan 37 kg, men det beror ju på vad man jämför sig med. Jag tror inte riktigt att jag har fattat att jag har blivit mycket smalare, det har liksom inte gått in i mitt huvud än.
 
Vissa dagar är helt enkelt tyngre än andra.


Kommentarer
Linda

Hej. Vad roligt att jag hittade dig här. Av flera anledningar. Jag vägde själv 112 kg och mitt mål är också 60 kg. Nu väger jag lite mer än dig idag eftersom jag väger 96,6 kg (6 veckor), men första gången min viktresa startade (i november 2010) så vägde jag hela 130 kg. Nu blev jag tvungen att pausa minskningen från 28 december 2010 (då på 117 kg) för att jag och maken fick beskedet att jag var gravid med nummer tre. Men under graviditet och amning gick jag ned så pass att min viktresa startades igen nu den 7:e maj, på 112 kg. Du har inte så mycket kvar som mig, men kanske vill du följas åt? Jag har tittat igenom din blogg lite nu (och tänkte titta vidare) och fantastiskt jobbat!

Mvh Linda

Svar: Hej ja vad roligt att prata med någon som går igenom samma sak. Jag har kollat in på din blogg men har inte hunnit läsa mycket mer än första inlägget, eftersom de var så långt ;) Men av det jag har läst så tror jag att vi har lite samma tankesätt kring det hela. Förutom att du tyckte att man ska ta det sakta, det funkar inte för mig, men det är ju olika för alla :) Ska läsa vidare och fortsätta följa dig, så kan vi ju utbyta tankar och ideer också :) Kram
Linn

2012-06-26 @ 19:16:09
URL: http://goingsmaller.blogg.se
Linda

Ja alltså sakta på ett sätt, men snabbt på ett annat sätt. Jag skulle ju helst väga 60 kg om en månad, men tror samtidigt att kroppen och huvudet mår bättre om det går långsammare. Jag gör dock inget för att det ska gå långsamt, utan kör på och så tappar jag det jag tappar. Sen har jag satt slutmålet 1 juli nästa år för att det inte ska kännas som jag misslyckats. Skulle jag bli klar snabbare så vore det dock underbart!

Vad roligt att du tittade in på min blogg! Jag vet att första inlägget är långt men det var mest för att jag skrev hela vikthistorian i det, haha. annars brukar det intre bli så långt.

Kanske ska säga det också att ang det här inlägget så håller jag med dig, kan också känna mig så tjock ibland

2012-06-27 @ 11:39:34
URL: http://goingsmaller.blogg.se
Linda

(måste bara testa att skicka en kommentar med signeraknappen. Vet nämligen inte om den länkar till min vanliga blogg eller min viktblogg och det kan ju vara bra att veta :-P)

Svar: När jag klickar på ditt namn så kommer jag till bantningsbloggen.
Linn

2012-06-27 @ 11:41:18
URL: http://goingsmaller.blogg.se/
Linda

Perfekt, då fungerar det :)

2012-06-27 @ 18:14:57
URL: http://goingsmaller.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Minusfemtiotvåkg

Välkommen! Här kan du följa min resa från 112 kg till min målvikt, 60 kg. 2012 bantade jag bort 42 kg. 2013 års nyårslöfte är att väga under 60 kg nästa nyår.

RSS 2.0