Första joggingturen i Rättvik =)

Ja, som sagt är vi i Rättvik, vilket vi alltid är på midsommar ;) Så i morse när tog jag min första joggintur här :) tror den blev ca 3-4 km, men nu när jag är på semester känns det som att det viktiga är att jag kommer ut och motionerar, inte längden. Måste säga att man känner sigganska duktig då man kliver upp på morgonen, när man har semester, för att ut och springa ;) Men jag hade känt mig välldigt trött de senaste dagarna, innan jag började springa igen, och kunde inte fatta varför. Men i förrgår när jag låg i husvagnen och var så där riktigt seg, då bestämde jag att det fick vara nog, och så drog jag ut på en runda. Och jag har kännt mig mycket piggare nu de dagarna jag har tränat. Idag har vi varit på torget här i Rättvik och kollat i butiker och så. Vi gick också ut på Långbryggan som är 628 m lång, den går vi ut på varje år, bara för att :P
När vi satt på torget och vilade lite satt vi väldigt näre ett glass stånd som var otroligt lockande, jag ville så gärna gå och köpa mig en stor glass med massa goda smaker. Men jag höll mig, ibland vet jag inte hur jag lyckas övertala mig själv, blir ju rentav förvånad då jag kan gå därifrån utan en stor glass i handen!  Dock åt vi lunch på en resturang med grillbuffe och där var det svårare att hålla sig! Men om jag ska vara ärlig med mig själv så får jag godkänt :P Men jag tog två portioner och min regel är ju att bara ta en, fast andra portionen vara bara kyckling och sallad så det var väll kanske inte så farligt.
Föresten har jag idag för första gången på, ja jag vet inte hur länge eller jag vet inte om det hänt sen jag var liten, haft linne på mig då jag varit ute bland folk, måste säga att det är mkt behagligare än att ha t-shirt! Jag kommer garanterat att bli en linne älskare, eller ja det är jag nog redan :P  Finns en nackdel, när man har linne visas mer hud = mer hud kan bli bränt av solen :P 
Man kan ju nästan tro att jag har ett vitt linne på mig! ;)
 
Jag har en fråga också eftersom det är en del som läser bloggen, vad vill ni läsa om?
Svara gärna så kan jag skriva mer eller mindre av något.
Ha det bra :)


Kommentarer
Marie

JAg är intresserad utav vad du äter och hur du rör dig för att gå ner i vikt..
Är kraftigt överviktig . 22 år och väger 104 kilo, kämpar med att gå ner... Tips på det skulle vara perfa! :)

Och stort grattis till dig och din viktminskning! :)

2012-06-21 @ 21:08:47
Linnea

Hur en vanlig dag ser ut för dig, med mat och träning. Hur mycket planerar du inför varje dag gällande vad och när du ska äta, och hur du får energi att ge det där lilla extra!

Jag är så imponerad över dig och din viktnedgång, vilken kämparglöd! Du är verkligen en förebild!

2012-06-23 @ 10:30:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Minusfemtiotvåkg

Välkommen! Här kan du följa min resa från 112 kg till min målvikt, 60 kg. 2012 bantade jag bort 42 kg. 2013 års nyårslöfte är att väga under 60 kg nästa nyår.

RSS 2.0