Snart så...

På min eftermiddagspromenad så gick jag samma varv som jag går/joggar på morgonen det tog tio min längre än vad det gjort på morgonen. Idag har jag gått 10430 steg, precis över minimumgränsen, vill igentligen gå mer varje dag men jag har ju iallfall lyckats läsa en massa idag och det är ju ganska viktigt det med.

I morgon bitti är det invägning igen jag hoppas verkligen på minst -1 kg det behöver jag verkligen, både för att hinna nå mitt mål men också för att det är mycket lättare att motivera sig resten av veckan.
Att jag har vägning på måndagar är för att det är en bra start på veckan. Om vägningen går bra så får man en boost att fortsätta och man blir otroligt motiverad och framföra allt man mår så otroligt bra och det är ju inte helt fel på en måndag. Men om det går lite sämre så kan man tänka, ja, men nu är det en ny vecka och det är bara att ta nya tag. Jag är ganska tävlingsinriktad och tycker om att vinna så nu är målet att vinna mot fettet :P  Nu vill jag bara gå och lägga mig och sova så jag får vakna och kliva upp på vågen! Känner både bävan och förväntan, Jag förväntar mig att jag har gått ner, men hur kommer jag att reagera om det inte går som jag vill? Jag vill,vill,vill så hemskt gärna att den ska visa minus, det har jag verkligen gjort mig förtjänt av denna vecka men jag vet att det inte har någon betydelse, det beror helt på hur kroppen reagerat på den ökade tränings mängden.  För övrigt så sitter träningsvärken kvar men den har släppt lite nu, så nu kan jag iallafall kliva upp ur soffan ;) Efter morgondagens vägningen ska jag ut på den vanliga rundan sen ska jag till skolan och göra lite grupparbeten, hoppas vi kan sitta hela dagen så vi blir klara med allt i morgon men det tvivlar jag på så det blir nog att träffas på tisdag också.

Förut satt jag och kollade på Amazing race på tv 6 som jag tycker är ganska roligt att se. Extra roligt var det idag då de var i Sverige, uppe i Kalix och Jukkasjärvi. De åkte kälke, hundsläde och byggde tält och grejjer.
Nu kollar jag på mästarnas mästare, vet inte riktigt vad jag tycker om det programmet men det funkar som tidsfördriv.

Go natt :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Minusfemtiotvåkg

Välkommen! Här kan du följa min resa från 112 kg till min målvikt, 60 kg. 2012 bantade jag bort 42 kg. 2013 års nyårslöfte är att väga under 60 kg nästa nyår.

RSS 2.0