Nytt år = Nytt nyårslöfte

För tredje året i rad så har jag gett ett nyårslöfte.
2011 bestämde jag mig för att sluta snusa efter att ha gjort det i 7 år. Det klarade jag.
2012 var det att banta bort 40 kg och det klarade jag också.
2013 är det att väga under 60 kg nästa nyår. Det ska jag klara...
 
När jag började med bantningen förra året så hade jag en otrolig styrka i mig själv, jag har ingen aning om var den kom ifrån men den fanns där och jag lyckades göra det som så länge hade känts som en omöjlighet. Det har varit ett jobbigt år och jag känner inte riktigt samma styrka inombords men jag vet att den finns där och jag ska allt locka fram den igen. Julen har varit hemsk när det gäller mat och godis ätande. Det känns som att jag hamnat tillbaka i gamla mönster... Men nu är jag tillbaka hemma i Gävle igen, hockeyn har dragit i gång och skolan börjar på tisdag. Det ska bli så skönt att få tillbaka lite rutiner och komma igng med träningen igen. Jag vet ju att jag mår bäst när jag tränar. 
 
Jag vill skicka ett stort TACK till er följt mig och som skickat kommentarer som har betytt mer för mig än vad ni kan förstå. Många gånger är det ni som fått mig att ta i det lilla sista på träningarn eller som fått mig att gå på en promenad trots att jag helst velat sitta kvar i soffan. Det har varit guld värt! Och jag hoppas att ni forsätter läsa och att jag kanske kan hjälpa er också :)
 
 
Jag vill så fort som möjligt komma ner under 60 kg och sen ska jag hålla det! Den 26 maj vill jag väga under 60 kg, så jag har fem månader på mig. Jag vet inte vad jag väger just nu och jag är inte säker på att jag vill veta... Kanske blir invägning i morgon. Eventuellt....
Iallafall så är i morgon, dagen då jag drar igång igen på allvar, full fart!
 
You can do it!
 
144 dagar kvar till mål datumet...
 
 


Kommentarer
Fanni

Har följt dig i tystnad ganska länge men måste bara säga att du har gjort ett fantastiskt jobb hittills och kommer givetvis att klara av nästa mål också!

2013-01-03 @ 09:31:23
Linda

Du är som sagt så himla duktig!! Och vad gäller ditt ätande under julen och nyår så är det normalt att man äter extra då, så känns inte dig för ledsen över det. Ser istället framåt och avslutar resan. Och Linn, det VET jag att du klarar! Kram

Svar: Tack Linda!
Linn

2013-01-04 @ 10:08:47
URL: http://goingsmaller.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Minusfemtiotvåkg

Välkommen! Här kan du följa min resa från 112 kg till min målvikt, 60 kg. 2012 bantade jag bort 42 kg. 2013 års nyårslöfte är att väga under 60 kg nästa nyår.

RSS 2.0