Invägning v.22

I morse visade vågen på 76.8 kg :) Veckans viktnedgång är alltså -0,6 kg. Vilket jag är fullt nöjd med, speciellt med tanke på att jag inte har tränat överhuvudtaget. Förra veckan skrev jag såhär:

"Har inte kunnat smälta morgonens resultat än! Tror inte jag kommer kunna göra det heller! 4.3 kg är ju hur mkt som helst.Nej, det går inte! Det måste vara fel på vågen, är en glädje våg kanske? Lär ju märka det nästa måndag :P"
Jag gick ner 4.3 förra veckan och trodde att det skulle bli svårt denna veckan, men det gick ju bra och ingen är mer förvånad än mig!

Men det hade ju inte gjort något om vågen hade visarat -0,1 till för då hade jag vunnit över C nu. Sen tävlingen, att gå ner 5 kg först, startade har jag gått ner 4.9 och C har gått ner 1.9, tror det finns en god möjlighet att jag vinner :P Trotts att jag när vi började tävlingen var helt säker på att förlora :P Så nu har jag bestämt mig för att väga mig i morgon bitti igen för att se om jag lyckats vinna :) Men sen måste jag bromsa lite i min viktnedgång, det är två veckor kvar till brölloppet och jag får inte krympa ur klänningen. Så det blir tyvärr till att bromsa i två veckor, men sen blir det full fart igen :D 
Jag hoppas att tror att förskylningen snart ska vara ute ur min kropp men man vet ju alldrig. Vill gärna börja träna igen. Träna kommer jag göra trots att jag bromsar viktminskningen. Det känns väldigt viktigt att komma igång med träningen så fort förskylningen är bättre för att jag inte ska bli lat och sluta med träningen. Nu när man kommit igång så är det bara att köra på. Så för att bromsa får jag äta mer istället, vilket kommer kännas både fel och konstigt men just nu är det en nödvändighet. Efter bröllopet är det absolut viktigaste att jag kommer igång med rätt matvanor igen, vilket kommer bli svårt, speciellt med tanke på att midsommar är helgen efter. Men det ska nog gå bra, kanske ;)  

Startvikt: 112 kg
Start BMI: 43.7
Längd:1,60

Nuvarande vikt: 76,8 kg (- 35.2)
Nuvarande BMI: 30.0 (-13.7)

Delmål vikt: 70 kg. 27 augusti
Delmål BMI: 27.3




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Minusfemtiotvåkg

Välkommen! Här kan du följa min resa från 112 kg till min målvikt, 60 kg. 2012 bantade jag bort 42 kg. 2013 års nyårslöfte är att väga under 60 kg nästa nyår.

RSS 2.0