Hockey :D

Dagens morgonpromenad blev lite längre än vad jag tänkt då jag gick iväg. Att promenera i 2 tim och 15 min innan frukost var ingen bra idé idag. Mamma fick komma och hämta mig. All energi bara försvann, ville bara sätta mig ner på gatan och vänta på att någon serverade mig lite energi rik mat ;) Så när mamma kom blev det fort hem och laga mat. Hade jag gått hela vägen hem hade det tagit minst 40 min till innan jag fått äta och det hade inte funkat. Tror att jag åt lite för lite igår, eller nej jag vet att jag åt för lite i går. Men efter mina 5 "ätardagar" så åt jag absolut inte mer än vad jag behövde just då. Idag har jag ätit lite mer.
Idag fick jag ett efterlängtat sms från min nya tränare, han meddelade att första isträningen är på torsdag :D Ska bli så jäkla roligt! Får se om jag åker ner i morgon eller på torsdag men just nu ser det ut som att jag åker på torsdag förmiddag. :D Det är tre år sen jag tränade hockey sist och jag kommer att vara sjukt nervös! Jag har fått sy in en del av utrustningen också för jag vägde mer då jag slutade spela än vad jag gör nu :D Jag kan bara inte fatta att jag ska göra det. För 7 månader sen så fanns den tanken inte i min värld, visst jag har drömt om att börja igen men med min dåvarande kroppsform så fanns det inte en möjlighet till spel. Jag hade inte orkat tre skär på isen ens ;) Men många gånger, sen jag börjat träna, så har tanken att jag kanske kan börja spela hockey igen funnits där och nu kommer det att slå in! Sjukt! Nästan lika sjukt som att jag har bantat bort 40 kg! Det är otroligt svårt att förstå. Det går inte att förstå. Jag förstår det bara om jag sitter och kollar på bilder och jämför, sjukt att jag såg ut så förut och ändå så tror jag inte att jag fattade då hur stor jag faktiskt var. Jag har knäppt kort var 10e kg, alltså -10,-20 osv och när jag jämför först tagna bild med sist tagna bild så blir jag mörkrädd! Hur kunde jag gå runt och se ut så där? Hur orkade jag bära runt på alla extrakilon? Shit vad kroppen måste ta stryk av det!
 
Det viktiga är att jag mår bättre nu :D
 
You can do it!


Kommentarer
Elin

Härligt och stort grattis!! Jag är också från gävle och försöker gå ner i vikt... har hållt på länge men kan aldrig ta tag riktigt i det... Hur gick du tillväga? Någon diet eller hur gjorde du? :)

Svar: Tack :D jag förstår precis, så var det för mig också under en längre tid. Vad som gjorde att det funkade den här gången vet jag inte riktigt än, jag hoppas på att komma underfund med det :) Men att jag gör det för min egen skull tror jag är ottoligt viktigt och man behöver en bra motivationskälla :) När jag startade så räknade jag kalorier i någon månad bara för att lära mig hur mycket det är normalt att äta och hur mycket man behöver få i sig. Det var ett stort steg för mig att inse att jag förut hade ätit ibland tre gånger så stora portioner än det som var "vanligt". Om du vill kan du kontakta mig på [email protected] om du har fler frågor eller så :)
Linn

2012-07-31 @ 22:27:41
Linda

Så underbart att hockeydrömmen får slå in! Superglad för din skull =)

2012-08-02 @ 01:58:14
URL: http://goingsmaller.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Minusfemtiotvåkg

Välkommen! Här kan du följa min resa från 112 kg till min målvikt, 60 kg. 2012 bantade jag bort 42 kg. 2013 års nyårslöfte är att väga under 60 kg nästa nyår.

RSS 2.0