Dåligt med träning och mycket mat...

Blev bara morgonträning igår och den var dessutom kortare än vanligt. Sen han jag inte träna på kvällen eftersom vi är mitt uppe i att planera och fixa inför syrrans 40-års fest. Festen är på lördag och kommer bli årets fest! Syrran är dock lite nervös eftersom hon inte får veta så mycket om vad som kommer hända under kvällen.
I morse blev det inte heller någon träning. Dessutom åt jag på mcdonalds igår och jag valde inte en sallad kan jag säga! Åt jag frukost vid 9, sen "lunch"  vid 17, två smörgåsar, och middag blir i kväll efter min kvällsträning. Tänkte egntligen ut och träna nu men mina skor är i husvagnen som är låst och nyckeln har mamma och hon är inte här. Men jag ska byta om nu så jag kan sticka på en gång då de kommer så jag får mat någon gång :)
 
Youcan do it!


Kommentarer
Anonym

Hej!

Jag har några frågor om förskollärarutbildningen. Det hade varit jätteschysst om du hade kunnat svara på några frågor. Är 19 år, har tagit studenten och har blivit antagen till hösten så jag är lite nyfiken om högskolestudierna. 

Jag har kollat på kurslitteraturlistan och det är typ 20 böcker man ska läsa på första kursen: Barndom och lärande: Förskolan, barns utveckling och lärande i tid och rum, och jag tror att jag ska köpa alla böckerna. Vad tycker du själv om det? Är det dumt eller bra? Är det kanske bättre om jag bara köper de böckerna som är viktigast, och några böcker kan jag försöka låna istället. 

Är det bättre om jag köper böckerna i förväg eller ska jag vänta tills uppropet? 

Det jag börjar bli orolig är att jag kommer att läsa jättemånga böcker på bara en kurs. Kursen är 10 veckor. Kommer jag klara av att läsa så mycket? Hade ganska bra betyg i gymnasiet, vg, mvg hade jag och jag har alltid varit den som pluggar mycket så tror du att jag borde väll klara förskollärarutbildningen?

Hur gör man för att kunna läsa alla dem böckerna? Är det så att man börjar läsa dem i ordning som kurslitteraturlistan? Är det så att för varje bok är det föreläsningar om boken så att man vet vilken information som är viktig att kunna inför tex en tenta? 
Läser ni en bok i taget? Typ arbetar ni med en bok i taget? 
Klarar man tentorna, examinationerna om man antecknar ner allt de säger på föreläsningarna. Klarar man sig då eller räcker det inte? 

Tack på förhand! 

Med vänlig hälsning, Nanna

2012-07-28 @ 13:58:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Minusfemtiotvåkg

Välkommen! Här kan du följa min resa från 112 kg till min målvikt, 60 kg. 2012 bantade jag bort 42 kg. 2013 års nyårslöfte är att väga under 60 kg nästa nyår.

RSS 2.0