Medium

Så där ja, nu börjar det kännas bra igen :D Har kommit igång med träning och mat ordentligt den här veckan. And it feels good! Okej i måndags blev det ingen träning pga magont men i tisdags tränade jag hockey och igår gick jag 1 mil på förmmiddagen sen var det hockeyträning på kvällen igen.  Det är hockey träning fredag, måndag och tisdag men tyvärr kommer jag att missa alla dessa därför att i helgen ska jag vara barnvakt åt syrrans två barn och måndag och tisdag ska jag jobba. Sen på onsdag flyttar jag ner hit till Gävle igen, som jag har längtat! Jag har haft ett härligt sommarlov hemma i Sundsvall men det ska bli skönt att komma hit ner och börja skolan och få lite rutiner igen, få lite ordning på vardagen :) 
 
Jag har fått otroligt mycket bättre självförtroende sen jag började banta men i vissa situationer faller man tillbaka, för mig blir det då jag spelar hockey, det måste vara för att det är ett sådant pass inövat beteende så man liksom faller in i det igen. Jag måste försöka komma ifrån det för jag märker att jag blir på otroligt dåligt humör dessutom är det ju fullkomligt onödigt att bli så osäker på sig själv då jag inte är det i vanliga fall nu för tiden. Okej, jag har inte världens bästa självförtroende men om man jämför med hur det var förut så är skillnade otroligt stor!
 
Igår var jag på Lindex och H&M och köpte en tröja och två linnen i storlek Medium!!!! Jag kan bara inte fatta att jag kan ha medium! Medium är ju en normal storlek, hur kan det då komma sig att jag kan ha den? det värsta är att jag, istället för att berömma mig själv och tycka att det är bra, tänker ; "de var nog stora i storlekarna"
Ska det vara så svårt att ge och ta beröm av sig själv? Varför kan jag inte bara tänka att det faktiskt var bra gjort och nöja mig med det? Nej hela tiden vill man gå ner mer, Undrar om jag kommer vara nöjd någonsin? Tror inte det, men det finns nog inte heller så många smala personer som är nöjda med sitt utseende, alltid vill man ändra något! Men det får jag se då!
 
You can do it!
 


Kommentarer
K

Kul att du spelar hockey, gjorde det själv under 9 år i Stockholm :)
Och grymt med medium!!!!

2012-08-16 @ 11:02:53
URL: http://Dentuffavagentillbaka.wordpress.com
ZtorZillen

Bra jobbat! Grattis! Heja dig!

2012-08-17 @ 20:42:04
URL: http://ztorzillen.blogg.se
C

Ja, visst är det underbart med rutiner o vardag! Nog för att ledighet också är underbart MEN allt blir så mycket svårare då med mat o motion.....

Grattis till storlek MEDIUM !!!! Känner igen känslan ;-)
Köpte själv sist kläder i storlek 50 och jag som tidigare haft 54/56, vilken känsla det är!! Ser sååå fram emot att gå in i H&M, Kappahl, Lindex o INTE behöva gå till "tjockisavdelningen" utan faktiskt kunna köpa kläder i normala stolekar :-D

Kämpa på med känslan som inte riktigt infinner sig när du spelar hockey, det kommer lösa sig!!

Kram

2012-08-18 @ 10:27:58
URL: http://carusasviktblogg.wordpress.com/
Linda

Underbart med medium!! VAd bra du är. Nu är det bara hoppas hjärnan hänger med! Men jag vet hur du menar, jag gör likadant X-P

2012-08-21 @ 16:49:50
URL: http://goingsmaller.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Minusfemtiotvåkg

Välkommen! Här kan du följa min resa från 112 kg till min målvikt, 60 kg. 2012 bantade jag bort 42 kg. 2013 års nyårslöfte är att väga under 60 kg nästa nyår.

RSS 2.0