"Hår problem"

Jag har ju glömt att skriva om mitt hår! Jag har nämlingen börjat tappa hår! De bokstavligen faller av! När jag borstat håret blir bosten full! Har aldrig haft detta problem förut så i början var det lite skrämmande. Men idag var jag in på apoteket och berättade att jag bantar och att jag tappar hår och de rekomenderade mig att äta B vitamin tillskott så nu ska jag prova det och se om det blir bättre :) Hoppas på det för annars så blir jag snart flintskallig ;)
Är det någon annan som också upplevt detta?
 
You can do it!


Kommentarer
Therese

Jadå, det där känns igen :)
Det beror på att kroppen blir stressad av den viktnedgång vi utsätter den för. Så fort du är nere på målvikt och stabiliserar kroppen så kommer håret vara som vanligt igen efter ett tag! :)

Men lite tillskott är aldrig fel det heller :)

2012-08-03 @ 17:00:49
URL: http://fran100till60.blogspot.se/
ZtorZillen

Hur mycket kalorier äter du? Kanske ligger du på för lite då?

Svar: Det kan vara så... Får nog prova mig fram lite :)
Linn

2012-08-03 @ 21:52:20
URL: http://ztorzillen.blogg.se
Linda

Det är inget ovanligt det där med håret =) Hoppas järnet hjälpåer till

2012-08-04 @ 01:13:17
URL: http://goingsmaller.blogg.se/
Lisa

Jag tappar också massa hår. Det är skitäckligt. Det är ju hår överallt. Min mamma, som är frisör, säger att det kan vara en reaktion av att man tappar mycket i vikt. Jag som äter lchf får ju inte i mig all B-vitamin heller så jag har nu börjat äta extra B-vitamin.

Svar: Ja inte alls roligt är det! Men trots att det blev bättre med B vitamin så har jag slutatta de nu, för jag blev så enormt hungrig av de, blir inte du det?
Linn

2012-08-08 @ 20:34:13
URL: http://www.carlstad.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Minusfemtiotvåkg

Välkommen! Här kan du följa min resa från 112 kg till min målvikt, 60 kg. 2012 bantade jag bort 42 kg. 2013 års nyårslöfte är att väga under 60 kg nästa nyår.

RSS 2.0