Motivations prov

Ja hockeyn igår slutade ju på bästa tänkbara sätt. Timrå blir kvar i elitserien även nästa år och Brynäs har gått till finlal!

Idag har vi haft en ny kurstart, matematik i förskolan tror jag den heter. Eftersom jag gillar matte så tror jag nog att jag kommer gilla denna kurs :)
Jag har även skrivit prov i kost och hälsa idag och det gick super bra faktiskt, är helt övertyga om att jag klade den :)

Dagens motion: Promenad till och från skolan. Samanlagt ca 80 min och ungefär 7500 steg.
hellst skulle jag gå till gymmet men eftesom förkylningen vägrar överge min kropp får jag nöja mig med promenaderna till den behagar överge mig ;)
Snart är det påsk och det kommer bli ett riktigt prov på min motivation. Godis är ju gott! men ska jag nå mitt mål innan utsatt tid så har jag inte "råd" att käka godis och en massa god mat. Självklart kommer jag att äta god mat men jag ska hålla mig till lagoma portioner. På lördag ska jag på 70 års fest och det är då det största provet kommer tror jag. Men jag ska se till att det ska gå bra, jag vet ju att det är invägning igen på måndag så det är bara att hålla sig i från alla kalorier ;P

Tror att jag glömde säga i början att mitt första mål är att gå ner 30 kg innan den 16 juni. Att det blev just den 16 juni är för att det är då jag ska vara brudtärna på E´s bröllop =)

Nu blir det lite mer plugg så jag kan vara ledig hela helgen sen.

Hade! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Minusfemtiotvåkg

Välkommen! Här kan du följa min resa från 112 kg till min målvikt, 60 kg. 2012 bantade jag bort 42 kg. 2013 års nyårslöfte är att väga under 60 kg nästa nyår.

RSS 2.0