Godmorgon :)

Som vanligt så startade jag dagen med att äta en portion havregrynsgröt med mjölk och äppelmos.
Kanske inte är det godaste jag vet men det innehåller lagom många kalorier och är väldigt mättande mat som man klarar sig på länge.

Senare ska jag gå ner till min praktikplats och göra en fältstudieuppgift. Nu för tiden går jag dit jag ska, bussen är bara ett alternativ om jag ska åka hem till sundsvall och har en stor väska. Det är faktiskt skönt att ta en promenad och det bästa är att man mår så bra efteråt :)
Promenad och träning har varit en MYCKET stor del av min viktnedgång. Jag har som sagt gått massor men jag har också tränat på gymmet på friskis & svettis, där har jag varit ca 4 dagar i veckan då jag inte varit sjuk.
En sak som har vait otroligt viktig för mig är att jag har haft ett par bra skor. För om man får ont ifötterna när man är ute och går så kommer man ganska fort att ledsna och återgå till gammla vanor.

Jag väger mig en gång i veckan, måndag morgon, det gör jag för att jag inte tror att det är bra att göra det oftare och om man gör det med större mellanrum kanske man hinner tappa lite av motivationen emellan. Hittills har jag alltså en gång i veckan fått ett possitivt besked vilket gör att det bara blir lättare att fortsätta. Jag har gått ner över 1 kg varje vecka sen jag började. Mitt rekord på en vecka kom förra veckan och var är nu -3 kg :)
Ni skulle bara veta hur man känner sig då man kliver upp på vågen efter en vecka och har gått ner hela 3 kg, det går inte att beskriva. Att man gör det i början, de första veckorna kan jag förstå för då blir det en stor omställning för kroppen men att göra det efter 13 veckor är en helt annan sak. Jag har ju en tanke att det ska bli svårare och svårare och därför kunde jag inte ens drömma om -3kg. Det är en helt otrolig känsla och jag vill bara dela med mig av den till alla! Men den som inte upplevt det, har nog svårt att förstå det.
Att jag har lagt våg dagen på en måndag är för att det kan var bra att få en liten knuff i rätt riktning varje måndag. Förstå att varje måndag i 13 veckor har varit den bästa dagen på hela veckan! Jag vet att det kommer att komma bakslag och då kanske inte den måndagen blir så bra :P Men med min vinnarskalle så kommer jag slita så mycket mer den veckan för att se till så att det inte händer igen.


Kan jag, så kan du!

Ha en super bra dag! För det ska jag ha :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Minusfemtiotvåkg

Välkommen! Här kan du följa min resa från 112 kg till min målvikt, 60 kg. 2012 bantade jag bort 42 kg. 2013 års nyårslöfte är att väga under 60 kg nästa nyår.

RSS 2.0